خانه سنگهای 7 چاکرا
انگشتر مردانه
انگشتر زنانه
نگین تسبیح راف چراغ سنگ نمک صفحه عقیق دستبند شرف شمس خواص سنگ مقالات تماس باما
گالری سنگهای شفابخش تیراژه

انگشتر مردانه کهربا
کد محصول: am33-101
قیمت: 296,000 تومان

انگشتر مردانه کهربا 

نماد موفقیت، درمان رماتیسم، کمر درد، درد مفاصل، دندان درد، سرفه و آسم، حفظ تعادل در بدن، افزایش اراده، پاکسازی چاکراها، موفقیت شغلی، دفع درد، دفع انرژی منفی، جلوگیری از اضافه وزن.

 

کهربا شیره فسیل‌شده درخت است که به دلیل رنگ زیبایش برای ساخت اشیاء تزئینی و جواهر به کار می‌رود.

 

کهربا در واقع صمغ درختان سوزنی از گونه کاج در جنگل‌هایی است که بعد‌ها به زیر آب دریا‌ها رفتند و پس ازحداقل 50 میلیون سال آنچنان سخت گردید که اکنون به عنوان سنگ کهربا شناخته می‌شود و به ما تصویری از جهان پیش از تاریخ را نشان می‌دهد، چرا که درآن‌ها قطعاتی از زمین، حشرات، گیاهان و حتی پستانداران کوچک به دام افتاده روزگاران پیش از تاریخ نیز یافت می‌شود.

 

عمده کهربای جهان عمری بین 30 تا 90 میلیون سال دارد.

 


 

ببینید: کشف اندام‌های سالم یک پرنده 99 میلیون ساله در دل کهربا+ تصاویر 

 


 

تقریباً از دوران پارینه سنگی این سنگ‌ها در مناطق مختلف شمال اروپا و عمدتاً به‌طور شناور در سواحل شنی یافته می‌شوند.

 

ساحل‌های شنی مسطح و آب شور دریا جایگاه مناسبی برای شناورشدن سنگ کهربا هستند.

 

نیرو‌های عظیم نهفته در موج‌های ساحلی تنها مقاوم‌ترین سنگ‌ها که از کیفیتی عالی برخوردارند، را باقی می‌گذارند.

 

در برخی افسانه‌ها آن را اشک وال‌ها نامیده‌اند و بعضی به آن لقب "طلای دریاها" داده‌اند.

 

امروزه این سنگ (در مناطقی که لایه‌های رسوبی تشکیل شده‌اند) درعمق 50 متری به اصطلاح زمین‌های آبی رنگ یافت‌می‌شود.

 

از یک متر مکعب خاک حداکثر 750 گرم سنگ کهربای خام به دست می‌آید و از این مقدار فقط 25 درصد در تولید سنگ‌های تزیینی به کار برده می‌شود.

 

بزرگ‌ترین و زیباترین اثر هنری که تاکنون با سنگ کهربا خلق شده، "اتاق کهربا" در سنت‌پترزبورگ روسیه است که پادشاه پروس فریدریش ویلهلم اول معروف به سربازشاه به پطر کبیر تزار روسیه هدیه کرد.

 

یونانیان این سنگ را "سنگ برق" می‌نامیدند، چرا که با سایش در آن الکتریسیته ثابت ایجاد شده و خاصیت مغناطیسی می‌یابد.

 

ازاین روست که در زبان فارسی بدان کهربا (کاه ربا) می‌گویند.

 

همه آنچه درباره سنگ کهربا و خواص درمانی آن نمی‌دانید!

 

به این سنگ نام‌های دیگری هم داده‌اند که از آن جمله می‌توان از اَمبر، سنگ چشم، طلای بالتیک، کوپال، الکترون، گلساریا، گلسوم، ساکریوم، سنگ مایع، سنگ خورشید و سنگ شمال یا سوکینوم یاد کرد.

 

ریشه نام کهربا

 

کهربا در لغت از دو واژه کاه و ربا ساخته شده است و به معنای رباینده کاه است.

 

این معنا به این دلیل برای این ماده به کار می‌رود که به هنگام مالیده شدن آن به یک پارچه یا امثال آن، در سطح کهربا الکتریسیته ساکن القاء می‌شود و این الکتریسیته ساکن باعث ربایش کاه می‌گردد.

 

کهربا در نگاه کانی‌شناسی

 

کهربا در گروه سنگ‌های اورگانیک (منشا گیاهی، حیوانی) قرار دارد. در دوران قدیم زمین‌شناسی به صورت صمغ از درختان کاج مخروطی شکل به نام (پیتوس-سوکسینیفرا) خارج شده و پس از خشک و سخت شدن به صورت فسیل و سنگ درآمده است.

 

همه آنچه درباره سنگ کهربا و خواص درمانی آن نمی‌دانید!

 

اصالت کهربا

 

سنگ کهربا بسیار سبک و از وزن خالصی حدود 1/08 گرم در هر سانتی‌متر مکعب برخوردار است.

 

به همین دلیل در آب‌های شور شناور می‌ماند. این سنگ اشتعال‌زا می‌باشد.

 

در اثر سایش ذرات غبار و تکه‌های پارچه و خرده کاغذ را به خود جذب می‌کند و با مالش پس از اندک زمانی بوی خاص صمغ از آن استشمام می‌شود.

 


 

بیشتر بخوانید: معرفی سنگ متولدین ماهها و خواص سحری و درمانی آنها!

 


 

بنابر قانون مصوب 1934 دو نوع سنگ کهربا به رسمیت شناخته شد‌ه‌اند:

 

کهربای طبیعی و کهربای فشرده (پرسی).

 

گونه فشرده آن درواقع ذرّات وریزه‌های کهربای طبیعی هستند که ابتدا گرم و ذوب شده و بدون مواد پیوند دهنده دیگر سخت می‌گردند. برخی کهربا‌های پرسی حتی رنگ‌آمیزی هم می‌شوند. کوپال نیز صمغی سخت شده است، اما نه با قدمتی بیش از یک میلیون سال.

 

دیگر سنگ‌های همرنگ با کهربا غالباً مواد پلاستیکی هستند، نه کهربای طبیعی. معروف¬ترین سنگ کهربا که طبیعی‌ترین آن‌ها نیز شمرده می‌شود، کهربای معروف به بالتیکی است.

 

همه آنچه درباره سنگ کهربا و خواص درمانی آن نمی‌دانید!

 

ترکیب شیمیایی کهربا

 

کهربا از انواع ناهمگونی از مواد رزینی (صمغی) تشکیل شده که کمابیش در الکل، اتر و کلوروفرم محلولند و همچنین مواد نامحلول. فرمول کلی کهربا C. 10 H. 16 O. است.

 

سختی کهربا

 

سختی کهربا در مناطق مختلف تفاوت‌هایی دارد، کهربا‌های جوان‌تر، نرم‌تر از آن‌هایی هستند که مدت‌های طولانی زیر خاک مدفون بوده‌اند.

 


 

بیشتر بخوانید: رنگ ماه تولد شما و مفهوم آن چیست؟ 

 


 

معادن بزرگ کهربا در جهان

 

کشور‌های ایتالیا، جمهوری دومینیکن، رومانی، برمه، چین، کانادا، مکزیک، ژاپن، روسیه و آمریکا دارای معدن کهربا هستند. بزرگ‌ترین معدن کهربا در غرب کالیمینگراد در روسیه در عمق 30 متری زمین در زیر شن و ماسه است.

 

رنگ کهربا

 

سنگ کهربا را در بیش از 400 رنگ مختلف می‌توان مشاهده کرد؛ از سفید تا زرد، کرم، قهوه‌ای و قرمز و از خاکستری تا سیاه.

 

عمدتاً کهربا به رنگ کُنیاکی است که از آن به رنگ کهربایی نیز یاد می‌شود و طیفی از آن در 90 درصد کل سنگ‌های کهربا دیده می‌شود. در کنار این سنگ ها، کهربا‌هایی با ترکیب سفید و زرد وجود دارند که جزو با ارزشترین گروه‌ها می‌باشند، چرا که فقط 10 درصد کل سنگ‌ها از آن جمله‌اند.

 

همه آنچه درباره سنگ کهربا و خواص درمانی آن نمی‌دانید!

 

به ندرت سنگ‌های کهربای سبز یا آبی نیز یافت می‌شوند.

 

در واقع خزه، نور و هوا و نیز تعداد حباب‌های هوا در هر سانتی‌متر مکعب، رنگ آن سنگ را تعیین می‌کنند. کهربا‌های چند رنگ بسیار نادر و از این رو باارزش‌ترند، چرا که این چند رنگی بر تنوع صمغ در آن‌ها دلالت می‌کند.

 

رنگ کهربایی

 

این رنگ که در زبان انگلیسی Amber تلفظ می‌گردد، به رنگی بین نارنجی و زرد گفته می‌شود. در صنایع روشنایی این رنگ کاربرد گسترده‌ای دارد، به‌طوری که گاهی اوقات در کنار نور‌های اصلی (آبی، سبز، قرمز) به عنوان کمکی برای ساخت طیف رنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


انگشتر مردانه کهربا 

انگشتر مردانه کهربا

پرداخت آنلاین

مطالب مرتبط:
▼ انگشتر مردانه کهربا
Share
   

 جهت سفارش اینترنتی روی یکی از تصاویرزیر کلیک کنید

انگشترمردانه شرف شمس گردنبند شرف شمس انگشترزنانه شرف شمس دستبند شرف شمس نگین شرف شمس تسبیح شرف شمس نیم ست شرف شمسگوشواره شرف شمس

تهران بلواراشرفی اصفهانی مرکزخریدتیراژه طبقه2پلاک19 

  توجه :هزینه پست پیشتاز وبسته بندی 28 هزارتومان می باشد که می بایست به  مبلغ محصول اضافه گردد . لطفاً باشماره یا تلفن   واتساپ : 09128461778   جهت سفارش اینترنتی ابتدامصحول خودرا از سایت Sharafshams.ir انتخاب نموده سپس کدآن محصول را به ما اطلاع دهید وپس از اطمینان از موجودی انبارجهت پرداخت فوری  باگوشی تلفن همراه خود به #20114*6655* زنگ بزنید سپس عدد3 را واردکنید وبعد مبلغی که می خواهید واریز نمائید را از شما می پرسدرا وارد نمائید . ویا برای خرید اینترنتی درذیل هرمحصول طبق روال معمول روی محصول کلیک کنید تاپرداخت انجام پذیرد