خانه سنگهای 7 چاکرا
انگشتر مردانه
انگشتر زنانه
نگین تسبیح راف چراغ سنگ نمک صفحه عقیق دستبند شرف شمس خواص سنگ مقالات تماس باما
گالری سنگهای شفابخش تیراژه

راف کوارتز (درّ کوهی)
کد محصول: R431-1
قیمت: 0 تومان

راف کوارتز (درّ کوهی)

دُر نجف نوعی سنگ زینتی است که به عنوان نگین در انگشترها استفاده می شود و از شهر نجف،واقع در کشور عراق استخراج می شود.این سنگ به نام «در حسینی» هم شناخته می شود.این سنگ مانند شیشه صاف و بی رنگ است و همچنین شکننده هم می باشد.انگشتر در نجف را بیشتر به خاطر خواص معنوی اش استفاده می کنند.

کوارتز یا دُرّ کوهی یکی از پلی‌مورف‌های سیلیس (اکسید سیلیسیم) با ساختار بلوری لوزی‌پهلو است. آب‌های داغ دارای محلول‌های SiO2 در شکاف‌هاو درزها سرد می‌شوند و رسوب SiO2 در این مکان‌ها بلورهای زیبای کوارتز را به‌وجود می‌آورند. کوارتز تورمالینی یکی از انواع بسیار جالب وزیبای کوارتز است که رشته‌های تورمالین را در بلور زیبا وشش‌وجهی خود جای‌داده‌است. محلول‌های دارای SiO2 می‌توانند در شکاف مرکزی سنگ‌ها رسوب کنند که زمین‌شناسان آن‌ها را ژئود کوارتز می‌نامند. کوارتز به خوبی در مقابل هوازدگی ازخود مقاومت نشان می‌دهد و در دمای تقریبی 500 درجه سانتی‌گراد ذوب می‌شود.

کوارتز، که از سیلیکون و اکسیژن تشکیل شده، شایع‌ترین ماده معدنی در کره زمین است.

میلیاردها نفر هر روز از کوارتز استفاده می‌کنند، اما تعداد کمی از آنها از این موضوع خبر دارند، زیرا بلورهای ریز کوارتزی که از آن استفاده می‌کنند، درون ساعت‌های مچی و دیواری آنها پنهان شده است.

اما این بلورهای سفید یا شفاف که در سراسر جهان یافت می‌شوند، چه ارتباطی با اندازه‌گیری زمان دارند؟

برخی از مواد مانند برخی از سرامیک‌ها و بلورهای کوارتز، هنگامی که تحت فشار مکانیکی قرار گیرند، می‌توانند الکتریسیته تولید کنند. توانایی تبدیل دوجانبه فشار مکانیکی و الکتریسیته را به یکدیگر خاصیت پیزوالکتریک می نامند.

بلورهای کوارتز که دارای این خاصیت هستند، با یک ولتاژ معین برق همیشه با بسامد یا فرکانس خاصی مرتعش می‌شوند. بنابراین این بلورها معیار دقیقی از بسامد یا فرکانس را حفظ می‌کنند، که به تنظیم حرکت ساعت کمک می‌کند و دقت آن را بسیار بالا می‌برد.

نخستین ساعت کوارتز که با ارتعاشات یک بلور کوارتز هنگام به کار افتادن ولتاژ برقی کار می کند،در سال 1929 ساخته شد.ساعت کوارتز چنان دقیق است که در هر ده سال یک ثانیه خطا می کند.

کوارتز در رادیوها، ریزپردازشگرها (میکروپروسسورها)،و بسیاری از دستگاه‌های صنعتی دیگر نیز به کار می‌رود.

معروفیت: نوع صورتی آن معروف به عشق‌ورزی است
رنگ سنگ: آبی روشن، سرخ رنگ، سیاه دودی، سفید شیری.

مکان سنگ: معمولاً در کل جهان یافت می‌شود ولی کوارتز سرخ بیشتر در برزیل و آرژانتین و کوارتز آبی در آفریقا و اتریش پیدا می‌شود.

نوع ترکیب سنگ: نوع سرخ آن از بی‌اکسید تیتان و اکثر سنگ‌های کوارتز از منگنز می‌باشد.

مقاومت سنگ: مقاوم اما شکننده
فروش سنگ: به صورت صیقلی شده داخل زنجیر در جواهر فروشی ها پیدا می شود. اما کوارتز دودی به صورت صیقلی نشده و به صورت جواهری گران قیمت پیدا می‌شود.بازتاب سنگ: به نسبت انرژی مثبت آن در مورد بیماری‌های سرطانی نقش مهمی را ایفا می‌کند.
محل چاکرای سنگ: در چاکرای خورشیدی و چاکرای گلو و چاکرای طحال نقش‌آفرینی می‌کند و نوع سرخ آن در چاکرای قلب موثر است.
استفاده خاص از سنگ: کوارتز آبی برای رهایی از افسردگی و دلتنگی، و کوارتز دودی برای اندام‌های جنسی و کوارتز سرخ برای سیستم ایمنی و تعادلی بدن از جمله مغز نقش مهمی را ایفا می‌کند.

ویژگی‌های سنگ: کلاً سنگ‌های کوارتز در برابر نیروهای ناخواسته انسان حمایت می‌کند و باعث رشد معنی فرد و نیز آرامش نسبی خوبی به صاحب سنگ می‌دهد.
خواص درمانی سنگ: مجرای تنفسی، آسم، گلو دردها، اختلالات بلعی.
طریقه استفاده از سنگ: به صورت گردنبند همراه داشته باشید تا انرژی مثبت آن به طور مدام به بدن شما سرایت کند.

طریقه نگهداری سنگ: این سنگ را برای درمان‌های مهم، یک بار در ماه بشویید و به مدت 3 ساعت در برابر نور خورشید قرار دهید تا انرژی مجدد را بدست آورد.

توضیحات: سنگ کوارتز انواع مختلفی دارد از جمله:

کوارتز آبی: این سنگ در مقابل اشعه‌ها برای بدن ضرر دارد لذا توصیه می‌شود این سنگ را در نزدیک های گیرنده‌های تلویزیون، کامپیوتر، مایکروفر و تلفن همراه قرار ندهید

راف کوارتز (درّ کوهی)


مطالب مرتبط:
▼ سنگ
▼ شرف
Share
    print    

 جهت سفارش اینترنتی روی یکی از تصاویرزیر کلیک کنید

انگشترمردانه شرف شمس گردنبند شرف شمس انگشترزنانه شرف شمس دستبند شرف شمس نگین شرف شمس تسبیح شرف شمس نیم ست شرف شمسگوشواره شرف شمس

تهران بلواراشرفی اصفهانی مرکزخریدتیراژه طبقه2پلاک19 

  توجه :هزینه پست پیشتاز وبسته بندی 28 هزارتومان می باشد که می بایست به  مبلغ محصول اضافه گردد . لطفاً باشماره یا تلفن   واتساپ : 09128461778   جهت سفارش اینترنتی ابتدامصحول خودرا از سایت Sharafshams.ir انتخاب نموده سپس کدآن محصول را به ما اطلاع دهید وپس از اطمینان از موجودی انبارجهت پرداخت فوری  باگوشی تلفن همراه خود به #20114*6655* زنگ بزنید سپس عدد3 را واردکنید وبعد مبلغی که می خواهید واریز نمائید را از شما می پرسدرا وارد نمائید . ویا برای خرید اینترنتی درذیل هرمحصول طبق روال معمول روی محصول کلیک کنید تاپرداخت انجام پذیرد