خانه سنگهای 7 چاکرا
انگشتر مردانه
انگشتر زنانه
نگین تسبیح راف چراغ سنگ نمک صفحه عقیق دستبند شرف شمس خواص سنگ مقالات تماس باما
گالری سنگهای شفابخش تیراژه

شرف شمس چیست
کد محصول: sharaf-shams
قیمت: 0 تومان

شرف الشمس چیست:شرف شمس چیست

شرف شمس 1402 چه فرقی با شرف شمس های سال های گذشته دارد:  قدر شرف الشمس امسال را بدانیم ازخدا بخواهیم شرف شمس یک وصیله قرب الهی گردد انشاالله شرف شمس را از هرکس نمی توان خرید نویسینده بایدواجدشرایط و عالم بروظیفه خطیرخود باشد بتواند باآداب خاص ختم قران واسماالله ونماز های خاص ودعا دراماکن متبرکه سنگ را متبرک سازد والا اگر کسی بگوید این سنگ کاری می کند شرک است همه کاره خداست ولی می تواند بگوید من این شرف شمس رابرای شما متبرک نموده ام،برای شرف شمس نباید خارج از عرف بازار قیمت یک سنگ گرفت حتی مستحب است برای حکاکی نباید وجهی دریافت نمود که ما این کاررا می کنیم ولی از بیرون سنگ قبول نمی کنیم زیرا سنگهای خودرا با روش های مختلف متبرک ساخته ایم لدا هزینه حکاکی نمی گیریم همین باعث شده بلطف خدا هم شرف شمس برای مشتریان برکت کرده هم برای ما الهی شکر خدایا این نعمت را از ما نگیر ومرا بانی خیر رسانده به هم میهنام قرار بده وامّا: شرف شمس سنگ نیست،شرف شمس دعانیست،شرف شمس اسم اعظم الهی نیست بلکه شرف شمس نقشی است به صورت نماد 17حرکت.مهمّ این است که چه کسی شرف شمس را به شما می دهد.

اگر شرف شمس بنام کسی نوشته شود ویا هرسال تمدید شود اصلا پایه اساس علمی ومذهبی ومنطقی نداردلذا استدلال خدا پسندانه هم ندارد.ماهم دیگر هرگز به مطالب عوام فریبانه دیگران گوش نخواهیم داد و از کسانی که از ما شرف الشمس خریده وبرکت آن را درک نموده اند خواهش می کنیم ضمن درج ارسال نظر درانتهای این مقاله دیگرانی که در جهل هستند را برای رضای خدا آگاه سازندتا مردم گول عوام فریبانه برخی از فروشندگان شرف شمس رانخورند.راجع به نقش  شرف شمس از عالم ربانی آیت الله حسن زاده عاملی از دانشمندان زنده و شیخ بهائی از دانشمندان وفات یافته در این آب و خاک درمکتوباتشان درج شده است.

سنگ عقیق:
سنگ عقیق علاوه بر تَقَدُّس، ازدرون خود نوری حکم کننده صاتع می کند که جهت دریافت شعور و انرژی  به بدن وجسم وروح ما مفیداست.ب

حکاکی شرف شمس:برای حکاک شرف الشمس روی عقیق هر سال یکبار شرایط مهیا می شود، در این زمان خورشید نسبت به سایر کواکب بیشترین انرژی را به زمین ساطع می کند. بین طلوعین 19 فروردین بهترین زمان و موثرترین آن است بشرطی که نویسنده واجد شرایط باشد. 

دعای شرف الشمس:شرف شمس دعانیست بلکه بغلط عوام می گویند دعای شرف شمس

برخی می گویند نقش شرف شمس متشکل ازکلمات الله، جمیل، رحمن، مومن و نور است که  بجای نقش کلمات از پنج حرف اول آنها به صورت ا.ج.ر.م.ن می توان استفاده کرد. ولی طبق تحقیقات بعمل آمده شرف شمس هیچ یک ازاسماالله نیست.

البته عقیق دارای اثرات و خواص بیشماری است که نمى توان آن را انکار نمود، چنانکه فردى را نزد حاکمى به سبب جرمى مى بردند، حضرت امام جعفر صادق علیه السلام فرمود که انگشترى عقیق به او برسانند، انگشترى به او رساندند و مکروهى به او نرسید. یا شخصى را از برابر حضرت امام محمد باقر (ع) گذرانیدند تازیانه بسیار بر او زده بودند، حضرت فرمود: انگشتر عقیق او کجاست، اگر با او مى بود تازیانه نمى خورد. یا آنکه کسى نزد حضرت خاتم (ص) آمد و شکوه نمود که دزد در راه اموال مرا ربود، حضرت فرمود: چرا انگشتر عقیق در دست نداشتى که آن از هر بدى آدمى را نگاه مى دارد.
ارزش سنگ عقیق مخصوصاً عقیقی که مزیّن به شرف شمس باشد را نمی توان در چند جمله بیان نمود، پیامبران و ائمه اطهار (ع) بر سنگهای انگشتر صحه گذاشته اند اما نه به خاطر آنکه اثرى جادویى دارند، بلکه آن نگین هرچه باشد برگزیده شده و براى دارنده آن اثراتى از جمله فتح مهمات و دفع بلیات و غیره دارد و اثرات آنها ذاتى نیست و از جانب خداى تعالى است. پس اگر کسى اثر آنچه را که همراه خود مى دارد، ذاتى و مستقل بداند به خداى یگانه شرک ورزیده است.

حضرت محمد(ص) فرمودند: (یا على) همانا عقیق اولین کوهى است که به ربوبیت خداى متعال و نبوت من و وصى بودن تو و امامت فرزندانت و اختصاص داشتن بهشت به پیروان تو و اختصاص آتش به دشمنان تو شهادت داده است.
 با نیّت خیر شما و دعای ما و اجابت پروردگار؛ شرف الشمس می تواند موجب وسعت رزق، کارآمدی روزگار و برکت و باعث ایمنى از بلا و اجابت دعا و برآورده شدن حاجات بشود.

حرز یا دعای شرف الشمس از دید کتب اسلامی:آیا حرز شرف الشمس که از زبان ائمه اطهار نقل می شود  و می گویند صحیح است؟

جواب روایات نقل شده هیچ کدام  سندیت و اعتبار ندارد و در روایات معتبر نیامده است و محتوای آن روایات نقل شده  هم محتوای قابل ملاحظه ای نیست و سزاوار است مومنین و مومنات برای حفظ خود از آیات و روایاتی که از معصومین علیهم السلام در کتب معتبر وارد شده است استفاده نمایند هر چند که معصومین همگی هم عقیق بدست می کردند و هم تأکید نموده اند که مومنین و مومنات بدست کنند و هم علم ثابت کرده که چقدر بدست نمودن عقیق ارتباط الهی وآرامش اعصاب و رفع گرفتاری و بیماری را درمان می کند، ولی مطلبی در کتب اسلامی نسبت به نقش شرف شمس درج نشده که بگوید شرف شمس حرز است ویاشامل پنج اسم اعظم خداوند است بنده  استنادیا حدیث معتبربرای این مورد پیدا ننمودم متاسفانه بعضی ها می گویند شرف شمس  امضاء رمزگونه  حضرت علی (ع) است که باز هم سند معتبر علم رجال راجع به آن نیافتم لذا کذب محض است ولیکن سنگ آن که عقیق است در حقیقت عنصر اصلى آنست که از خود نور بی رنگی بنام کاسا casa صاتع می کند که درعلم ثابت شده و باعث فعال نموده مراکز انرژی بدن یا چاکرا می شود انرژی کاسا، همان نوری است که حاوی شعوراست (الله نورالسموات والارض)

رنگ زرد عقیق  مستقیماً چاکرای سه را فعال می نماید، چاکرای 3 محل دریافت و انعکاس شعور هستی است.

روایات و خواص سنگ عقیق

1-    حضرت فاطمه زهرا(س) از پیامبر اکرم (ع) روایت نموده اند:کسى که انگشتر عقیق به دست کند، همیشه خیر می بیند.
2-     مام رضا (ع): (وسائل الشیعه, ج 3 , ابواب احکام الملابس, باب 51 , حدیث).
عقیق اولین کوهی بود که به توحید خداوند و نبوت پیامبر اسلام و وصایت علی(ع)اقرار نموده است
3-     هنگام قنوت نماز در این است که وقتی انسان دستان خود را برای عرض حاجت در پیشگاه خداوند منان بر می دارد، باعث می شود فرد دارای هاله گسترده تری شده و به عمق معنویت بیشتری رفته در نتیجه خداوند حاجات او را روا کند. 
4-     رسول اکرم می فرمایند: وسائل الشیعه, ابواب احکام الملابس, باب 51
من تختم بالعقیق قضیت حوائجه: انگشتر عقیق باعث برآورده شدن حاجات می شود

   5 - سنگ عقیق چاکرای 2 و3 را متعادل می سازد

6 - سنگ عقیق باعث ارتباط ذهن وبدن و روح انسان بایکدیگرمی شود
7-     انگشتر عقیق حفظ آرامش را برای بدست کننده آن به ارمغان می آورد
8-     سنگ عقیق باعث کسترش هاله نورانی اطراف بدن می گردد
9-     انگشتر عقیق مزیّن به دعای  شرف الشمس را اکثر بزرگان و علما و مراجع شیعه بدست می کنند  
10-      سنگ عقیق ایمنى دهنده در سفرها می باشد
11-    عقیق انسان را با خیر و نیکى روبه رو مى کند
12-    عقیق غم و غصه را رفع مى کند
13-    عقیق با استناد به فرمایشات ائمه اطهار باعث گشایش رزق شده و فقر را از بین مى برد
14-    دارنده عقیق  کارها را به نیکى و خوبى تمام مى کند
15-    همراه داشتن انگشتر عقیق موجب اجابت دعا می شود
16-    عقیق باعث برآورده شدن حاجات مى شود
17-    عقیق موجب برکت و باعث ایمنى از بلا مى شود
18-    عقیق باعث ایمنى از ظلم می شود
19-    در احادیث معتبر شیعه آمده: همراه داشتن عقیق به هنگام نماز معادل هزار رکعت است
  بیش از صدها روایات راجع به خواص بی نظیر بدست نمودن عقیق از ائمه اطهار آمده که در کتب معتبر ثواب العمال شیخ صدّوق ذکرشده.

از حضرت آیت الله مکارم شیرازی پرسیدند آیا حرز شرف الشمس که به صورت اشکال مبهمی است و می گویند روز نوزدهم فروردین روی کاغذ زرد رنگی نوشته شود و آثار فراوانی دارد صحیح است؟
ایشان فرمودند در روایات معتبر نیامده است و سزاوار است مومنین و مومنات برای حفظ خود از آیات و روایاتی که از معصومین علیهم السلام در کتب معتبر وارد شده است استفاده نمایند.
درواقع شرف شمس نمادی است متشکل از هفده حرکتی که باید عینناً نوشته یا حک شود زمان دقیق حکاکی شرف الشمس   19 فروردین  می باشد
 بهترین وقت فضیلت حکاکی دعای شرف الشمس
البته نوشتن دعای شرف شمس با نیّت خیر ورعایت آداب مربوطه موجب وسعت رزق، آمدکار بهبودزندگی  و باعث ایمنى از بلا و اجابت دعا مى شود. ولیکن عرض بنده این است که چرابی استناد به شرف شمس اسم اعظم یا امضاءحضرت علی(ع) ویا 5 اسم خداوند اطلاق می کنند هرچند که شرف الشمس علاوه بر زیبایی دارای ارزش معنوی بالایی نیز می باشد ولیکن نباید این همه مطلب غلط بی استناد مثل امضاءحضرت امیر(ع)وغیره از ائمه اطهار ما رواج یابد
این که هر ساله در19  فروردین شرف شمس درساعت خاصی شروع می شود که موکلین خورشید برکره زمین نظر خاص دارندصحیح است ولیکن چرا پنج تقویم نجومی چاپ شده در کشور پنج زمان متفاوت را نوشته اند پس بی شک 4 تقویم چاپ شده غلط است زیرا فقط یکی می تواند درست باشد.

شرف شمس  از دیدگاه فُقها:

فُقَها فقط بیاناتی درباره نحوه نوشتن شرف شمس  مطالبی متذکر شده اند ولیکن هیچ یک از آنها راجع به اینکه شرف الشمس اسم اعظم ویا امضاء حضرت علی (ع) است ننوشته اند ازجمله در کتاب جواهر مکنونه که از کتب خطی اذکار است و همچنین در کتاب السحاب اللئالی تالیف سید عبدالله بوشهری و کتب دیگر، نظیر کتابدست خط  شیخ بهائی  در کتاب  خطی سرالمستتر، فقط در رابطه با نقوش وطرز کشیدن خطوط شرف شمس  مطالبی بیان فرموده است.
استناد تاریخی و مُعتبر راجع به شرف شمس1401 sharaf shams
در کتاب «جنه الوافیه» مشهور به مصباح کفعمی هم مطالب فوق الذکر درج شده است وبه هیچ سند علم رجالی که  نقل قول از ائمه نموده باشد دیده نمی شود لذا شرف شمس هیچ گونه نماد اسرار آمیز آنحضرت نیست لذا هیچ دلیل وبرهانی که ثابت کند که سند این روایت تا حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) موجود نیست. مرحوم شیخ بهایی هم همین شکل را در کتاب «سر المستتر» با اندکی تغییر آورده است.  حضرت آیت الله کشمیری رحمت الله علیه نیز همین را فرموده اند.در کتاب «هزار و یک نکته»، نکته 977، تألیف آیت الله حسن زاده آملی نیز به شکل شرف شمس اشاره شده است نه به اسم اعظم خداوند ویا استاندی از حضرت علی ع
درست است که  خواص شرف شمس؛ ایمنى در سفرها و دفع  از شرّ  وحفاظت جان و خیر و نیکى وافزایش رزق وروزی وآرامش رفع چشم زخم براورده شدن حاجات وآرزوها و درمان عمومی جسم  و روح مخصوصاً افزایش قدرت بدنی و هاله نورانی اطراف بدن نام برده شده است ولیکن نباید گفت که شرف شمس اسامی خداوند است زیرا این گفته غلط مسئولیت تولید می کند پس با توجه به مطالب ذکر شده باید توبه کنندگان توبه کننداز اینکه شنیده های دیگران را به غلط رواج داده اند.
خواص عقیق را نباید به شرف شمس نسبت داد
 سنگ عقیق زردرنگ شرف شمس باعث تنظیم چاکرای 3 ودریافت نور وآگاهی وشعور از هستی شده لذا کمک به خوب کار نمودن غُدد پانکراس ولوزالمعده و پاک کردن و تصفیه دستگاه گوارش شده و بر روی هضم و جذب غذا و گردش خون در بدن وتنظیم کارکرد غُددپانراس ولوزالمعده دارد ای موارد هم مربوط به سنگ عقیق است که احادیث بیشماری پشت سر خواص عقیق آمده که ربطی به نوشته شرف شمس ندارد.
ارزش سنگ عقیق مخصوصاً عقیقی که مزیّن به شرف شمس باشد را نمی توان در چند جمله بیان نمود ولیکن شرف شمس را هم نباید خیلی بزرگ نمود تا جائی که از خدا وند وائمه در رابطه با آن مایه گذاشت ونسبت غلط دادکه امضاء حضرت علی یا اسم اعظم خداوند است!!
نگین وسنگها هرچه باشند برگزیده شده و براى دارنده آن اثراتى از جمله فتح مهمات و دفع بلیّات و غیره دارد و اثرات آنها ذاتى نیست و از جانب خداى تعالى است. پس اگر کسى اثر آنچه را که همراه خود مى دارد، ذاتى و مستقل بداند به خداى یگانه شرک ورزیده است. همه ملک سلیمان را خداوند در انگشتر او قرار داده بود، هرگاه سلیمان آن در دست مى گذاشت تمامى جن و انس و شیاطین و همه پرندگان و وحوش به نزد وى حاضر گشته و از او اطاعت مى کردند. باد مأمور حمل تخت او بود و همه شیاطین و انسانها و پرندگان و چهار پایانى که تحت اوامرش بودند همگى آنها را جابه جا مى نمود. سلیمان گاهی اوقات، انگشترش را در اختیار برخى از خدمتکارانش قرار مى داد. روزى شیطان آمد و خادم او را گول زد و انگشتر را از او ستاند و آن را در دست نهاد، نتیجه آن شد که تمام شیاطین و جن و انس و پرندگان و وحوش مسخر او گشتند و آن حضرت در جست و جوى انگشتر شد ولى آن را نیافت. سرانجام شیطان ترسید که مردم متوجه حیله او شوند آن را به دریا انداخت. خداى - عزوجل - ماهى را مأمور به بلعیدن آن انگشتر نمود، بنى اسرائیل چهل روز در جست و جوى حضرت سلیمان بودند و از آن طرف سلیمان در ساحل دریا به دنبال انگشتر بود و با گریه و زارى به سوى خداى تبارک و تعالى استغفار مى نمود و از این اتفاق به جانب خدا توبه مى کرد. پس از چهل روز به صیادى رسید که ماهى صید مى کرد، حضرت سلیمان به او کمک نمود. آن صیاد پس از صید، یک ماهى به سلیمان داد، او شکم ماهى را شکافت انگشتر خود را در آن دید و انگشتر را به دست کرد و شیاطین و جن و انس و پرندگان و وحوش در برابرش خضوع کردند و پادشاهى او به همان حالت اول بازگشت و حضرت، آن شیطان (که انگشتر را ربوده بود) به همراه لشگرى که همراه او بودند به وسیله اسماء الهى حبس نمود و عده اى را در دل دریا و بعضى را در میان سنگ و صخره ها زندانى نمود و آن شیاطین تا روز قیامت زندانى و معذب هستند.
 حضرت محمد(ص) فرمودند: (یا على) همانا عقیق اولین کوهى است که به ربوبیت خداى متعال و نبوت من و وصى بودن تو و امامت فرزندانت و اختصاص داشتن بهشت به پیروان تو و اختصاص آتش به دشمنان تو شهادت داده است. از شرف شمس همه به عنوان نمونه ای از خاتم سلیمانى نام برده  اندو آن را به عوالم خمسه تفسیر کرده اند ورازی از تورات و انجیل و قرآن می دانند که در کتاب شمس معارف کبرى جلد اول مطالب بیشتری در خواص شرف شمس آورده شده.
با استناد به مطالب فوق نتیجه می گیریم که شرف شمس بسیار مجرب و داشتن آن مهم است ولی باید بدانیم که علیرغم مطالب فوق عامل اصلی خود خداوند است و شرف شمس فقط یک وسیله  است لذا:
1- شرف شمس  اسم سنگ نیست بلکه نقشی رمزگونه است وافزایش رزق، کارآمدی روزگار و برکت زندگی و  ایمنى از بلا و اجابت آرزوها و دعا  به اذن پروردگار انجام می گیرد نه بخاطر سنگ عقیق یا نوشته شرف شمس.
2- شرف شمس علاوه بر تَقَدُّس نوشته آن و نگین سنگ عقیق آن، ولکن اسم اعظم ویا 5 اسم خداوند ویا امضءحضرت امیر نیست.
3- شرف شمس وسنگ عقیق به اذن پروردگار بما کمک می کند  زیرا تجلی ذات اوست نه اسم او
4- افرادى که با خود مهم ترین خواص شرف شمس  حمل مى کنند، بدون آگاهى از این مطالب از تمام اثرات ذکر شده بهره می گیرند ولیکن بیائیم باهم بلطف خداوند باورهای غلط راجع به شرف شمس را کنار بگذاریم و با دیگران هم این مطلب مُهّم را به اشتراک گذاشته وبگوئیم  خدایا استغفرالله ربّی وَاتوب الیه؛  نسبت به هرغلطی که شنیدم وندانسته  بدیگران انتقال دادم وگفتم

اشرف شمس چیست

 1402 About Sharafshams

sharaf shams1399 is best choice for you




مطالب مرتبط:
▼ شرف
▼ شمس
▼ چیست
▼ 1402
▼ خواص
▼ شرف
▼ شمس
Share
    print     ارسال نظر (1)     

 جهت سفارش اینترنتی روی یکی از تصاویرزیر کلیک کنید

انگشترمردانه شرف شمس گردنبند شرف شمس انگشترزنانه شرف شمس دستبند شرف شمس نگین شرف شمس تسبیح شرف شمس نیم ست شرف شمسگوشواره شرف شمس

تهران بلواراشرفی اصفهانی مرکزخریدتیراژه طبقه2پلاک19 

  توجه :هزینه پست پیشتاز وبسته بندی 28 هزارتومان می باشد که می بایست به  مبلغ محصول اضافه گردد . لطفاً باشماره یا تلفن   واتساپ : 09128461778   جهت سفارش اینترنتی ابتدامصحول خودرا از سایت Sharafshams.ir انتخاب نموده سپس کدآن محصول را به ما اطلاع دهید وپس از اطمینان از موجودی انبارجهت پرداخت فوری  باگوشی تلفن همراه خود به #20114*6655* زنگ بزنید سپس عدد3 را واردکنید وبعد مبلغی که می خواهید واریز نمائید را از شما می پرسدرا وارد نمائید . ویا برای خرید اینترنتی درذیل هرمحصول طبق روال معمول روی محصول کلیک کنید تاپرداخت انجام پذیرد