انگشترمردانه
انگشترزنانه
نگین مقالات خواص سنگ
گالری سنگهای شفابخش تیراژه

کارماچیست

کارماعبارت است از گفتار،اعمال وافکار بدی است که بمرورزمان همچون دیواردورما ساخته می شود ومارا احاطه کرده ومانع دریافت نورالهی به درون وجودماشده و دل ما را تاریک می کند تا قادر به شاهد شدن برحقیقت هستی نشویم گناه شناسی وبازگشت بخداوند یا یک توبه ساده بیک باره حجاب ملک تا ملکوت را از چشم ودل ما بر می دارد ودل ما هچون آینه ای شفاف شاهد بر رویت حقیقت هستی می شود قران کریم در این باره می فرماید:

الَّذِینَ یَجْتَنِبُونَ کَبَائِرَ الْإِثْمِ وَالْفَوَاحِشَ إِلَّا اللَّمَمَ إِنَّ رَبَّکَ وَاسِعُ الْمَغْفِرَهِ

الَّذینَ اتَّقَوْا إِذا مَسَّهُمْ طائِفٌ مِنَ الشَّیْطانِ تَذَکَّرُوا فَإِذا هُمْ مُبْصِرُونَ؛

بااستغفار کارما زدوده می شود پس دراین ماه زیاد بگوئید:

          اَستغفر اللّه ذا الجلال و الإکرام مِن جَمیع الذُنوبِ و الآثام

     أستغفر اللّه الّذی لا اله الا هو وحده لا شریک له و اتوب إلیه

استغفرالله واتوب الیه

کارما=مکافات عمل

در هستی هر عملی واکنشی داشته و همچنین هر واکنشی خود واکنشی دیگر به دنبال دارد و این چرخه همیشه تکرار خواهد شد. قانون کارما میگوید شما در هر مکان و زمانی که باشید،در دنیا یا در آخرت، در آسمانها یا در داخل زمین، پشت محکمترین دژها و یا بر تخت سلطنت، کارمای اعمال شما دیر یا زود، به شما بازمیگردد. منظور اینکه هر چه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی و یا از هر دست بدهی، از همان دست می‏گیری. هر نیتّی که میکنید و یا عملی که انجام می دهید دست به دست چرخیده و همانند آن به خودمان باز می‏گردد.

درزبان  سانسکریت کلمه "کارما" همان عمل و اقدام نامیده می شود که می تواند در قالب  یک حرکت بدنی یا یک حرکت ذهنی مانند یک اندیشه  و یا یک احساس  دور ما ثبت شود هر اقدام خاطره و حافظه ای ایجاد می کند که کارمای گذشته وهر.

میل و آرزوئی هم که در ما پدید می آید بازهم کارمای آینده مارا می سازد یکی از لایه های کارما همیشه  در گذشته و لایه دیگر در زمان حال برای  آینده دور ما ساخته می شود وچه بسا فکر بدی که قرار بود اتفاق نیفتد؛انجام پذیرد. قران کریم در این باره می فرماید:إِنْ تُبْدُوا ما فی‏ أَنْفُسِکُمْ أَوْ تُخْفُوهُ یُحاسِبْکُمْ بِهِ اللَّهُ یعنی اگرکاری را  آشکارا بعمل درآیدیا بعمل درنیاید وفقط به صورت  فکر مخفی در ذهن خطور کند خداوند بحساب هردو می رسد(بحساب می رسد یعنی بلافاصله کارما در اطراف ما درست می شود که این کارما

با چشم بصیرت قابل رویت است.کارماچاکرا

هیچ چیز بدون علت نیست، برای هرچیز علتی وجود دارد. تنها ذهن محدود ماست که نمی‌تواند علت را پیدا کند. ما نمی‌توانیم حقیقت وجود رنج را نادیده بگیریم. آیا این رنج علتی دارد؟ و اگر دارد آیا می‌توان علت آن را برطرف کرد؟ اگر رویدادهائی که باعث رنج هستند، تصادفی باشند، به این معناست که ما هیچ کنترل و نفوذی روی آنها نداریم، پس ما فاقد قدرتیم و تلاش معنا و مفهومی پیدا نمی‌کند. شاید هم تصور بر این باشد که رنج از جانب یک قادر مطلق اعمال می‌شود پس باید تلاش کنیم تا گناه خود راکاهش دهیم.
رنج ناشی از تصادف نیست. بلکه علتی دارد، همان‌طور که همه پدیده‌ها علت دارند. قانون علت و معلول، قانونی کلی و جهانی برای همه عالم است و مهم است که بدانیم علت‌ها از کنترل ما خارج نیستند، کارما اعمالی است که در طول زندگی انسان دور واطراف کالبد بدن شکل می‌گیرد. به عبارت دیگر کارما بازتاب فعالیت‌های زندگی ماست که به صورت قفس یا دیوار دورما را احاطه نموده است(قران کریم در این باره میفرماید: احاطه به سیئه یعنی کناه دور شما را احاطه می کند). کارما بازتاب نه به معنای سرنوشت که امری خارج از کنترل ماست بلکه در مفهوم لفظی به معنای عمل است. به این معنا که همه وارث اعمال خود هستند، اعمال انسان‌ها پناهگاه آن‌هاست، هرچقدر اعمال بد یا خوب باشد زندگی نیز براساس آن رقم خواهد خوردوبیماری یا حوادث ناگوار شکل خواهد گرفت،  کارمای گذشته کارمائی  ایست که از ابتدای تولد تاکنون کسب کرده‌ایم ولی  کارمائی که اکنون انجام می‌دهیم و با قدرت تصمیم و اراده‌ ما  تغییر می‌کند،کارمای بد گذشته غیر قابل تغییر است واز بین نمی رود مگر با انجام کار نیک زیرا اعمال صالح است  که می تواند اعمال بد را ذایل سازد  . قران کریم دراین باره میفرماید:(انَّ الْحَسَناتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئات  یعنی اعمال خوب بدی ها را میبرد). اگر وصل شویم به اصل روح خود که خداوند است سرنوشت می‌توان تغییر داد یا فسخ کرد بشرطی که ما تسلیم خداوند شده وانجام کارها را به او واگذار کنیم (قران کریم می فرماید فوِّضُ أمری إلَی الله إنّ الله بصیرٌ بالعباد)  اگر بتوانیم سرنوشت خود را با شادی پذیرفته و با آن روبرو شویم، غمگین نخواهیم شد و سلامت خود را به خطر نخواهیم انداخت تنها انسان ناآگاه است که از سرنوشت گله و شکایت می‌کند و آن را نمی‌پذیرد.زیرا خودرا عامل می بیند نه خداوند را در صورتی که خداوند در قران کریم میفرماید: قُلْ لا أَمْلِکُ لِنَفْسی‏ نَفْعاً وَ لا ضَرًّا إِلاَّ ما شاءَ اللَّهُ وَ لَوْ کُنْتُ أَعْلَمُ الْغَیْبَ لاَسْتَکْثَرْتُ مِنَ الْخَیْرِ وَ ما مَسَّنِیَ السُّوءُ إِنْ أَنَا إِلاَّ نَذیرٌ وَ بَشیرٌ، اعملواعلی مکانتکم انی عامل) هرگاه ما به این درک وشعور وفهم وآگاهی برسیم که هر عمل خوب که ما انجام بدهیم خداوند انجام داده وهر عمل بدی که انجام بدهیم شیطان انجام داده وفقط ما امکان اعمال انتخاب آندو عمل را داشته بودیم آنوقت حجاب "من" بکلی بیک باره برداشته می شود وتمام معرفت ها باز می شود فقط باید این نکته مهم را درتمام لحظات عمر از این ببعد تجربه کنیم
کارمائی که از بدو تولد تاکنون دور واطراف بدن به وجود آمده همانند هاله ای از نور یا ظلمت بالقوه‌ای هستند  دراطراف ما که با داشتن یک زندگی ساده و منظم رو به بهبود و سلامت می‌روند. به‌کارگیری امور معنوی و فعالیت‌های روحانی، کار ما را با وحدت وجود هستی هماهنگ کرده و مؤثرترین روش هماهنگی با جهان هستی و یا به عبارتی خلاصی از کارماهای گذشته با انجام انجام عمل خیر بدون توقع و انگیزه خودخواهانه است.زیرا این کار نوعی پاکسازی است که فرد را تصفیه می‌کند.  بهترین عمل برای رهائی از کارمای ایجاد شده در اطراف بدن که باعث مسدودشدن ورود نور وشعور الهی  بدرون کالبد  می باشد اانجام گفتارنیک،پندارنیک وکردارنیک است

 می‌توان با تسلط داشتن بر اعمال، سرنوشت خود را طوری رقم بزنیم که باعث رنج بیشترمان نشود، هر کدام از ما می‌توانیم با اعمالی که انجام می‌دهیم، به رنج خود خاتمه دهیم.
اعمالی که ما انجام می‌دهیم یا توسط جواره فیزیکی نظیر دست وپای ماصورت می پذیرد  ویا بتوسط زبان وچشم وگوش ویا، ذهنی وفکری وخیالی است.طبیعتاً ما بیشترین اهمیت را به اعمال جسمی می‌دهیم چرا که ظاهر مشخصی دارد. مثلاً کتک زدن بسیار ناپسند تر از دشنام دادن است و هر دوی آن‌ها بسیار شدیدتر و قابل سرزنش‌تر است نسبت به سوء نیتی که اظهار نشده باشد.درصورتی که فکر بد گارمای ضخیم تری دورما می سازد تا عمل بد.  فکربد ذهنی از عمل بد زشت تر است وعواقب بیشتری دارد وبیشتر کارما دورما جمع می کند. در مورد اعمال زبانی هم نیّت مهم ترین نقش را داراست (اَلاعمالُ بالنیّات) پس کلام، اعمال و افکار ماست که مورد قضاوت قرار می‌گیرند. عمل ذهنی کارمای واقعی محسوب می‌شود و این علتی است که نتیجه‌اش در آینده معلوم می‌شود  زیرا ذهن بر همه چیزها تقدم دارد، و بر همه چیز سایه می‌اندازد وفوری کارما دراطراف ما تشکیل می دهد. اگر با ذهنی ناپاک سخن بگوئید یا عمل کنید، رنج به دنبال خواهد داشت و اگر برعکس با ذهنی پاک سخن بگوئید شادمانی به‌دنبال خواهد داشت که هم چون سایه‌ای هرگز از شما جدا نمی‌شود.

ذهن چیست:  ذهن مرکز آگاهی، ادراک، احساس، وآمد وروند فکر  و صادر کننده واکنش از آن مرکز است  ، اما زمانی‌که ذهن شروع به واکنش می‌کند، آنگاه جنبه انفعالی قضیه وارد عمل می‌شود. این واکنش زنجیره‌ای از فعالیت‌های جدید را به جریان می‌اندازد. حلقه اولیهٔ زنجیر این فعالیت‌ها، همان واکنش اولیه یا نیّت ذهنی ماست. رنج به هر نوعی که نمایان شود، علتی را به‌دنبال دارد، اگر همه علل از بین بروند، پس دیگر رنجی نخواهد بود.  بدین ترتیب کارمای حقیقی یا علت واقعی رنج، واکنش اولیه ذهنی ماست.  بعضی واکنش‌ها شبیه خطوطی هستند که بر آب رسم می‌کنیم، بعضی واکنش‌ها شبیه خطوطی هستند که بر شن رسم می‌کنیم و برخی  واکنش‌ها شبیه خطوطی هستند که با قلم و چکش بر سنگ حک می‌کنیم.   ذهنمان هر روز مشغول انجام واکنش‌هاست، اگر در پایان هر روز به واکنش‌ها یا اعمالمان فکر کنیم، فکر آنهائی را به نظر می‌آوریم که تأثیری عمیق در آن روز داشته‌اند و اگر در پایان ماه سعی کنیم تمامی اعمالمان را به یاد آوریم، تنها یک یا دو واکنش که تأثیر بسیار عمیقی داشته‌اند، به یاد آورده می‌شوند و همین‌طور در پایان سال، بدین ترتیب می‌بینیم این واکنش‌ها بسیار خطرناکند و رنج عظیمی را بدنبال دارند. اولین قدم برای بیرون آمدن و خارج شدن از رنج، پذیرش اتفاقات لحظه است، نه به‌عنوان یک مفهوم فلسفی یا یک اعتقاد، بلکه به‌عنوان یک واقعیت.وحقیقت زیرا اگر پذیرای اتفاقات لحظه باشیم کارما  دراطراف ما شکل ایجاد نمی گیرد؛لذا نورالهی ازطریق گیرنده های نور اطراف بدن (چاکرا)وارد مردین های ما(مردین ها کانالهای نوری هستند که شعور وفرمان الهی را به چندصد میلیارد سلول درون بدن ما می رسانند)  
با پذیرش و درک اینکه رنج چیست و چرا رنج می‌بریم، می‌توانیم به جای اینکه رنج‌ها بر ما مسلط شوند، کنترل‌شان کنیم و راهی را پیدا کنیم که به خروج از رنج بیانجامد(مثلاً شمارش کالای مغازه را داشته باشیم تا فکر رنج آور اینکه ممکن است کارمند من دزد باشد در ذهن خطورنکند) در واقع ما به قدری گرفتار رنج‌هایمان هستیم که رها شدن از آن غیر ممکن به‌نظر می‌رسد اما وقتی شادی واقعی ذهن را تجربه کنیم، لذت واقعی را بدست خواهیم آورد.

نتیجه: کارما به معنای«تاوان» است. بدین معنا که نتیجه ی اعمال نیک و بد فرد در زندگی کنونی و یا زندگی های بعدی وی تأثیر خواهد گذاشت. به موجب قانون کارما کردار، گفتار یا پندار هر فرد، موجب نتایج و سبب اموری است که سرنوشت حیات دنیوی واَخروی ابدی او را مشخص می کند لذاافکار و اعمال وگفتار بد  در دنیا به صورت رنج ودرد و نداری و بیماری جسمی وروحی واحساسی ودر آخرت به صورت کوری بما برمی گردد

اگر ما حق کسی را پایمال می‏کنیم، اگر دل کسی را می‏شکنیم، اگر با صدای بوق اتومبیل خود در ساعت 12 شب دیگران را می‏آزاریم، اگر پشت سر کسی غیبت می‏کنیم و یا حتی اگر خوبی می‏کنیم، دست افتاده‏ای را می‏گیریم، دل ناشادی را شاد می‏نماییم و یا کیسه سنگین برنج را از دست پیرزنی می‏گیریم، منتظر عین عمل یا شکل تغییر یافته آن باشیم که شخصی دیگر در حق ما انجام خواهد داد. مولانا می فرماید:

از مکافات عمل غافل مشو        گندم ز گندم رویدو جو ز جو

Share
    print    
تماس با ما
اینستاگرام
اینستاگرام
 
تلگرام
تلگرام
 
ایمیل
ایمیل
 
پیامک
پیامک
 
واتس اپ
واتس اپ

گالری سنگهای شفابخش تیراژه واقع درتهران بلواراشرفی اصفهانی مرکز خرید تیراژه طبقه 2 پلاک 19 یکی از بهترین ، بزرگترین و کامل ترین مراکز عرضه کننده سنگ عقیق اصل  شرف شمس می باشد که با آداب خاص در روز 19 فروردین حکاکی می شودضمناما اولین فروشگاهی هستیم که  سنگهای ماه تولد و خواص سنگهای درمانی را درایران معرفی وعرضه نمودیم بلطف خداوندمتعال سابقه درخشان ما معرف صداقت ماست . برای سفارشات تلفنی کافیست با یکی ازتلفن های 44494111-021   44493109 -021   44492564 -021 تماس حاصل فرمائید و کدکالای انتخاب شده خودرا بمااعلام فرمائید.ایمیل ما: tajeri81@yahoo.com    پیغام تلگرام : 09124900644  ، پیغام  sms واتساپ : 09128461778  آدرس ،اینستاگرام: instagram.com/gem_19    کانال تلگرام : gem19@

جهت سفارش اینترنتی روی منو بالایا روی یکی از تصاویرزیر کلیک نمائید  

انگشترمردانه شرف شمس گردنبند شرف شمس انگشترزنانه شرف شمس دستبند شرف شمس نگین شرف شمس تسبیح شرف شمس نیم ست شرف شمس